Гуртки
Гурткова робота – сприятливий простір творчого та особистісного вдосконалення учнів, поглибленого розвитку їх здібностей, реалізації можливостей та прагнень.
Мета гурткової роботи:
- розширення і поглиблення бази знань;
- розвиток пізнавальних інтересів і творчих здібностей;
- формування практичних умінь і навичок.
Завдання гурткової роботи:
- створення умов для творчого розвитку та самовираження учнів;
- організація змістовного дозвілля здобувачів освіти;
- впровадження інноваційних форм і методів навчання та виховання;
- створення системи роботи з обдарованими учнями;
- задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів і здібностей.
При Рокитнівському професійному ліцеї діють такі гуртки:
- гурток декоративно-ужиткового мистецтва;
- естрадний гурток;
- ;
- секція з волейболу;
- секція з футболу;
- секція загальної професійної підготовки з елементами боксу.
Графік роботи секцій та гуртків художньої самодіяльності РПЛ на 2022-2023 н.р.
Гурток «Декоративно-ужиткового мистецтва»
Мета: створення умов для творчого розвитку дітей засобами декоративно-ужиткового мистецтва.
Учасники: 15 учнів.
Основні завдання:
– ознайомити із декоративно-ужитковим мистецтвом України, багатством та різноманітністю його видів, особливістю його мови, засобами художньої виразності;
– надати знання з основ образотворчої грамоти;
– навчити працювати в різних техніках, створювати предмети декоративно ужиткового мистецтва;
– розвинути естетичний та художній смак дитини, творчі здібності, образне мислення;
– виховати духовно багату особистість з активною громадянською позицією;
– розвинути позитивні якості особистості: працьовитість, наполегливість у досягненні мети, відповідальність за результат власної діяльності.
Декоративно-ужиткове мистецтво є невід’ємною частиною художньої культури, воно єднає минуле із сьогоденням, зберігаючи національні художні традиції. Цей вид мистецтва належить до сфер створення матеріальних та духовних цінностей і є потужним джерелом досвіду людства, яке живить сучасну художню культуру.
У роботі гуртка використовуються методи стимулювання та мотивації навчально-пізнавальної і творчої діяльності. Це створення «ситуації успіху», інтересу і можливості самореалізації під час виконання навчальних чи творчих завдань.
Робота в гуртку «Декоративно-ужиткового мистецтва» – прекрасний засіб розвитку творчості, розумових здібностей, естетичного смаку.
Естрадний гурток
Музичне мистецтво є джерелом збагачення особистості: це духовний розвиток, усвідомлення себе через спів і музикування, розвиток та формування музичних знань, вмінь та навичок; це мова звуків, рухів, ритму, емоцій, гармонії людини. Духовний розвиток особистості можливий за умови залучення учнів до відвідування гуртків художньо-естетичного напрямку, а саме гуртка «Естрадного співу».
Мета: закласти основи вокальних вмінь та навичок, розвиток музичних здібностей та інтересів учнів, формування художнього смаку, прищепити любов до вокального мистецтва.
Учасники: 15 учнів.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
- Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з кращими зразками світової й вітчизняної естрадної музичної культури; основними поняттями музичної грамоти , теорії музики та професійного співу.
- Практичної, що сприяє оволодінню навичками індивідуального й ансамблевого співу (в унісон і багатоголосного); співу з мікрофоном та під фонограму; набору різноманітних сценічних рухів (жести, поводження з мікрофоном, ритмізована хода, танцювальні рухи та композиції).
- Творчої, що забезпечує формування пластичної та художньої виразності поз і рухів; створення еталонного уявлення про основні прийоми відтворення образу засобами музики, співу, танцю, сценічного руху та жесту.
- Соціальної, що сприяє вихованню громадянської свідомості, національної гідності через виконання кращих творів вітчизняної музики; формуванню навиків професійної взаємодії в колективі, прагненню до створення комфортного, доброзичливого клімату.
Етнографічний гурток
Українська народна писенність – дорогоцінне надбання поетичного генія трудового народу, нев’януча окраса його духовної культури. незліченними перлинами, що виграють і відсвічують всіма відтінками людських почуттів та переживань, збагачує наша пісня та дума слов’янкьку і світову скарбниці народної поезії. Народні пісні володіють чудовою здатністю полонити людські серця, підносити настрій, окрилювати бажання, надихати в праці, овівати радістю відпочинок, розраджувати в горі, туманити душевні болі, множити сили в боротьбі. Без народної пісні взагалі немислиме повнокровне духовне життя людини.
Робота в етнографічному гуртку, стимулює та мотивує навчально-пізнавальну та творчу діяльність. Це один із методів виявлення творчих (вокальних) здібностей у дітей.
Учасники: 12 учнів.
Етнографічний гурток був створений з метою вивчення історичного минулого свого народу, успадкування духовних надбань, формування культурних та естетичних потреб особистості, виховання поваги до народних духовних цінностей, дбайливого ставлення до національної минушини. Виховання у дітей любові до рідного краю, звичаїв та традицій, розвиток почуття гармонії людини і навколишнього середовища, спонукання дітей до народної творчості, відродження мистецтва, народного співу, народних звичаїв та обрядів.
Основне завдання гуртка полягає у відтворенні мистецтва народного співу, а саме:
- календарно-обрядові пісні та дійства;
- патріотичні;
- родинно-побутові;
- ліричні;
- жартівливі та інші;
- ознайомлення та використання традиційного національного одягу та експонатів народного ужиткового мистецтва.
Секція з волейболу
Секція з волейболу полягає в залученні дітей і учнівської молоді до занять фізичними вправами і спортом, формуванні в них ціннісного ставлення до власного здоров’я й навичок здорового способу життя, профілактиці асоціальної поведінки, створенні умов для професійного самовизначення та активного дозвілля тощо.
Мета: фізичний, інтелектуальний і духовний розвиток дітей та учнівської молоді засобами фізкультурно-спортивної діяльності, мотивація юного покоління до фізичного розвитку і збереження власного здоров’я засобами волейболу.
Учасники: 15 учнів.
Завдання:
- популяризація навичок здорового способу життя, виховання бережливого ставлення до свого здоров’я й здоров’я довколишніх як найвищої соціальної цінності особистостізасобами волейболу і спортивних ігор;
- зміцнення здоров’я і сприяння гармонійному фізичному розвитку особистості у процесі гри у волейбол і фізкультурно-спортивної діяльності;
- формування стійкого інтересу до занять волейболом і спортивними іграми;
- розвиток у вихованців основних фізичних якостей і рухових здібностей;
- набуття теоретичних знань і практичного досвіду гри у волейбол;
- засвоєння техніки й тактики гри у волейбол;
- виховання морально-вольових і психологічних якостей особистості засобами фізичної культури та спорту;
- формування культури поведінки, почуття такту і ввічливості, почуття власної гідності;
- формування навичок самостійних занять фізичними вправами, розвитку фізичних якостей;
- організація змістовного соціального дозвілля юного покоління.
Формування компетентностей вихованців:
– пізнавальна – ознайомлення вихованців із теорією, технікою, тактикою волейболу, оздоровлювальним впливом спортивних ігор на організм людини;
– практична – розвиток основних рухових якостей вихованців (швидкості, витривалості,спритності, сили тощо);
– творча – гармонійний розвиток вихованців, формування в них індивідуального стилю пізнавальної і творчої діяльності;
– соціальна – формування в дітей та учнівської молоді мотиваційних налаштувань до фізичного, розумового, духовного самовдосконалення, розвиток позитивних якостей емоційно-вольової сфери особистості (працелюбства, наполегливості, відповідальності, самоконтролю) тощо.